Notícies de Esparreguera

La CUP Esparreguera es presenta a les eleccions municipals del pròxim 28 de maig amb el convenciment que som la candidatura que Esparreguera necessita. D'aquí el nostre lema de campanya "Alternativa necessària" i que va acompanyat del "Gent que lluiti és el que cal" que fa referència a l'unic objectiu de les persones que conformen la candidatura que és treballar per millorar Esparreguera i de ser al costat dels veïns i veïnes.

Esparreguera es queda fora del Parc Rural de Montserrat. El regidor de Medi Ambient en culpa l'oposició.

La CUP estava a favor del Parc Rural del Montserratí. Estàvem disposades a votar a favor del Parc Rural, sense tenir en compte l'informe negatiu del secretari. Tanmateix, ens vàrem abstenir per altres motius.

Com ja sabeu, s’està planificant un nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal a Esparreguera. I el model de poble del futur està en joc.

Davant de les notícies recents d'ampliació de l'abocador de Can Mata, situat a Hostalets de Pierola, el consistori no ha actuat en cap sentit, més que declarant que no hi estàven d'acord. És evident que tots estem en desacord amb aquest tipus d'actuacions.

Des de la CUP manifestem que actuarem en defensa del veïnat afectat per aquest abocador, no només de l'ampliació i que formarà part del programa d'actuació en les properes municipals.

La CUP Esparreguera ha presentat un seguit de propostes a l'equip de govern del PSC-ICV per tal de corregir aquelles ordenances que considerem abusives i modificar els barems impositius per tal que aquests siguin més progressius, així com crear noves taxes dirigides als intocables. Algunes de les propostes més desenvolupades anaven dirigides a modificar l'Impost de Béns Immobles (IBI), sobretot un recàrrec del 50% als pisos buits per tal de mobilitzar-los i destinar-los a lloguer social.

De fet, al primer apartat del Ple (Assumptes a Dictaminar) van ser només dos els aspectes destacables.

Quant als punts del govern obert, van ser únicament tres les temàtiques debatudes.

Pàgines